Sint-psycho

Gelezen 172 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 63 Favoriet 9 Recensies 25
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Spots 1   Topics 0
De psychiatrische kliniek Sint-Patricia, in de volksmond Sint-Psycho genoemd, wordt bewaakt als een gevangenis - met een betonnen muur en een elektrisch hek.

Op zoek naar een baan solliciteert de 29-jarige Jan Hauger bij de naastgelegen kleuterschool, waar kinderen verblijven van wie de ouders opgenomen zijn in de kliniek.

Het is de taak van de leiding om de kinderen via een onderaardse tunnel en een lift naar de kliniek te brengen, zodat ze tijdens speciale bezoekuren hun ouders kunnen ontmoeten.

Jan staat bekend als een goede kleuterleider, maar draagt ook een langgekoesterd geheim met zich mee. Collega Hanna vermoedt dat er meer aan de hand is en ontdekt waarom Jan zo graag in de buurt van Sint-Psycho wil werken.

De deuren van Sint-Psycho blijven niet langer gesloten en Hanna ontdekt langzaam maar zeker de waarheid over Jan.

Thriller
Oorspronkelijke titel
Sankta Psyko
Marika Otte
Uitgeverij De Geus B.V.
03 november 2012
31 december 2014

Een psychologisch meesterstuk dat uitmunt door bescheiden eenvoud

door: Robert Van der Meiren 1 like

"Omdat ik nieuwsgierig ben" liegt Jan Hauger als directeur Högsmed hem vraagt waarom een stadse jongeman als hij zich in een godvergeten gat als Valle komt aanbieden voor de job van kleuterleider in 'Het Zonnestraaltje', waar van alle kinderen een ouder opgesloten zit in het naastgelegen...

Reacties op: Sint-psycho