Slaap maar

"Gedurende de dag worden wij geacht meningen te hebben, ons druk te maken over wat verkeerd gaat en ons best te doen om daar verandering in te brengen. Gedurende de dag zijn onze hoofden gevuld met tobberijen en onze harten met zorgen. En hoe wij ook zwoegen, nooit wordt recht wat krom is. Maar gedurende de nacht treft ons gelukkig niets van dit al, want dan liggen wij in onze bedden, en slapen ... "

In zijn 'verhaaltjes-voor-het-slapengaan' voor volwassenen neemt Faucon Raphaël de Klyn (1985) de lezer mee een andere dimensie in: de nacht, waar geen plaats is voor de zorgen van alledag. In deze voor mensen verborgen wereld verkent hij met gepaste lichtheid filosofische thema's. Slaap maar, want de sterren houden de wacht. Slaap maar.

Is Slaap maar het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Slaap maar