Smokkelreis

Smokkelreis

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 1 Recensies 0
Twee Amsterdamse broers worden in de zomer van 1991 gevraagd deel te nemen aan een smokkelreis. De opdracht: ruim 10.000 kilo hasj van de Middellandse zee naar Nederland vervoeren met de Tamito.

Zodra ze voet op Siciliaanse bodem zetten gaat de money-meter lopen. En dan maakt het niet meer uit dat de bemanning hartstikke gek lijkt, dat ‘het Tomaatje’ oud en roestig is en een motor heeft die niet loopt. Het maakt niet uit dat er geen hijsboom is om de grote lading hasj te laden en lossen en dat er een kans is dat ze gepakt worden. Ze gaan geld verdienen. Heel veel geld!
De nuchtere en optimistische broers gaan aan boord bij kapitein Hendrik en zijn bijzondere crew en beleven hachelijke avonturen, maar zolang de money-meter oploopt is geen storm te hevig en geen klus te groot.

Een waargebeurde smokkelreis die eindigt in smerige, Franse gevangenissen waar de vluchtgevaarlijke broers tussen de verkrachters, moordenaars en dieven een speciale status verwerven:

‘Zij zijn degenen van het grootste drugstransport ooit onderschept in Franse wateren.’
Leessst
16 juni 2020