Sociaal Werk doordacht

Wat is de professionele identiteit van het sociaal werk? Wat zijn kernwaarden, kernbegrippen en kernelementen? Wat betekent dit voor de beroepsuitoefening, en voor opleiding en professionalisering? Sociaal werk doordacht beschrijft een aantal belangrijke kernelementen van de professionaliteit van het sociaal werk. Zo wordt ingegaan op de missie en het specif ieke van het methodisch werken in het sociaal werk. Een aantal belangrijke begrippen wordt uitgewerkt: socioprudentie, sociale reflexiviteit, integraal werken en beleidscontextueel werken.

Sociaal werk doordacht is een initiatief van het landelijk Platform Lectoren Sociaal Werk. Het platform levert hiermee een bijdrage aan het denken over de professionaliteit van het sociaal werk.

Door het samenbrengen van de binnen diverse lectoraten ontwikkelde perspectieven en kennis, worden de identiteit en kennisbasis van het sociaal werk versterkt.

Mens & Maatschappij
Mens en maatschappij algemeen