Solomon

Gelezen 16 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 51 Favoriet 4 Recensies 4
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Lijsten 2 Spots 2   Topics 0

Exclusief verkrijgbaar bij Storytel als ebook en als audiobook voorgelezen door Birgit Schuurman.

Nick steekt een sigaret op, ik herinner hem er maar niet aan dat hij wilde stoppen. ‘Het ene kind,’ zegt hij, ‘krijgt een ongeneeslijke ziekte, de andere huppelt zorgeloos door het leven. Het lot. Noodlot.’
‘Precies,’ stem ik met hem in. ‘Maar noodlot neigt naar iets zonder invloed van de mens. En daar is in dit geval denk ik toch geen sprake van.’

Door een anonieme tip wordt de moord op een bejaard echtpaar bij een kinderboerderij opgerakeld. Kort daarna sterft de twaalfjarige dochter van een vooraanstaand politicus. Een vreselijk drama voor het gezin.
De tip lijkt waardeloos, de doodsoorzaak van het meisje is onduidelijk. Een kersvers rechercheduo zoekt onder de radar naar antwoorden: rechercheurs Malou Rijcken en Nick Flint. Haar enige grote liefde is een oldtimer en als ze slaapt, ligt haar pistool steevast binnen handbereik. Ze is zwijgzaam over haar verleden en sociaal onhandig. Hij is een familieman, loyaal, met idealen over rechtvaardigheid die hij zich ondanks jarenlange politie-ervaring niet laat afnemen. Zelfs niet als zij ze onrealistisch noemt.
Het onderzoek leidt naar criminelen in het drugscircuit. Malou en Nick kiezen voor de aanval als beste verdediging. Maar dat blijkt levensgevaarlijk voor het duo, dat nog op elkaar ingespeeld moet raken.

Storytel Original

01 juni 2017 10 reacties
  Meer artikelen van lezers

Recensies

Soraya Vink Auteur

De aanval is de beste verdediging

door: Soraya Vink 1 reactie 3 likes luisterboek

Rechercheur Malou Solomon, alias Rijcken, keert na een ingrijpende gebeurtenis terug bij de politie. De eerste beproeving dient zich aan bij de kennismaking met haar nieuwe partner: Nick Flint. Blind vertrouwen is een vaste regel in de geboden van Malou, die personen het liefst observeert vanuit...

Vol met cliffhangers

door: Annemieke Boxem 1 like
Als boek zou je het een pageturner noemen. Bij luisterboeken is de stem erg belangrijk, en Birgit Schuurman doet dit uitstekend! Ik kijk uit naar een vervolg!

Een sterk luisterboek

door: Joyce Remmerswaal 1 like luisterboek
Solomon was mijn eerste echte luisterboek via de app Storytel. Corine Hartman schreef het speciaal als luisterboek, een Storytel original zogezegd. Dat is duidelijk merkbaar, door de combinatie van gedachten, dialogen en relatieve kort beschrijvende delen is het heel prettig om te luisteren en niet...

Achter elke man staat een sterke vrouw

door: Wendy van Lierop 1 like luisterboek

Tijdens de Week van het Luisterboek kennisgemaakt met een luisterboek. Al maanden wachtte ik op de nieuwe Corine Hartman. Corine Hartman schreef speciaal voor Storytel een thriller. Solomon: De Zoete Dood is nu te beluisteren bij Storytel.

Solomon is een echte Hartman. Ze weet de lezer/luisteraar...