Speelse stukken

Judith Herzberg is behalve een van de geliefdste dichters van ons land ook een van de belangrijkste toneelschrijvers. Dit voorjaar verscheen het eerste deel van de geplande integrale uitgave van het toneeloeuvre van Judith Herzberg, de Leedvermaak trilogie. In seizoen 2021-2022 zal Het Nationale Theater de nooit eerder in Nederland opgevoerde trilogie als marathonvoorstelling in verschillende theaters in het land spelen.

In ± 8 Speelse stukken, het tweede deel, zijn de licht-absurdistische toneelstukken van Herzberg verzameld, waaronder Een goed hoofd, De Nietsfabriek en Hoe echt is echt echt. Even vermakelijk om te lezen als om op te voeren. Je zou het zelfs ‘kinderstukken’ kunnen noemen, want ook kinderen zullen er vrolijk van worden

Is Speelse stukken het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Speelse stukken