SpeurSpekkie

SpeurSpekkie

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 1 Recensies 0
Junior   Topics 0
Het spijbelavontuur van Art ‘Spekkie’ Zonneman is wonderwel goed afgelopen: na het weekend kan hij terug naar zijn klas, gewoon, alsof er niets is gebeurd. De brugklasmentor heeft eieren voor zijn geld gekozen en een excuusbrief gestuurd. Koos, Arties vader, weet van niets: die is op vakantie naar een Grieks eiland.

Maar dan gebeurt er iets dat voor veel onrust in Arts hoofd zorgt: hij ontdekt het zorgvuldig verborgen dagboek van zijn moeder Sonja. Zij is een paar jaar geleden plotseling uit zijn leven verdwenen. Ze liet wel een brief voor hem achter, maar daar begreep hij toen weinig van. Ze had toch voor hèm kunnen blijven?

Met de aanwijzingen uit het geheime dagboek en de hulp van zijn roodharig vriendinnetje Gertie gaat Art op zoek naar zijn moeder. Hun tocht voert naar een mini-camping in Zeeland en een molen bij Vlissingen. Zal het hem lukken haar te vinden? En zo ja: is de breuk nog te herstellen?
Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar