Spiegel van het hart

Ontsluier het Zelf dat je bent

Soms vindt verlichting spontaan plaats of, zoals in het geval van Ram Dass, tijdens een hartverscheurend moment van openheid. Maar meestal gebeurt het wanneer we de spiegel van het hart door dagelijks oefenen schoonpoetsen en voorbij de illusie van onze voorbijgaande gedachten en emoties kijken naar het uitgestrekte landschap van onze ware natuur. Vijf decennia lang heeft Ram Dass de diepten van bewustzijn en liefde verkend en tot leven gebracht ten behoeve van anderen. Met dit boek brengt hij zijn essentiële lessen samen om in het eeuwige hier en nu te leven. Een rijke combinatie van eeuwige wijsheid, humor, leerzame verhalen en gedetailleerde richtlijnen voor Ram Dass’ spirituele oefeningen, waaronder:

- Bhakti yoga - het openen van ons hart voor onvoorwaardelijke liefde

- Oefeningen voor leven, ouder worden, sterven, en het omarmen van de natuurlijke levensloop

- Karma yoga - hoe onbaatzuchtige dienstbaarheid ons diepgaand kan veranderen

- Omgaan met angst en lijden als een pad naar genade en vrijheid

- Stapsgewijze begeleiding in toegewijd reciteren, mantrameditatie, en nog veel meer

Of de leer van Ram Dass nu nieuw voor is of niet, dit boek is de complete gids om te ontdekken wie we zijn, waarom we hier zijn, en hoe we bakens van onvoorwaardelijke liefde kunnen worden.

Is Spiegel van het hart het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Spiegel van het hart