Spitsroeden

Gelezen 23 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 3

Eerder uitgegeven onder de titel: Misdaad in galop (1967)

Hengsten fokken in de adembenemende omgeving van de Snowy Mountains in Australië, of paardenstallen uitmesten in Yorkshire? Een vraag waarop het antwoord voor de hand lijkt te liggen. Toch weet de graaf van October de jonge Australiër Danny Roke over te halen tot het Engelse alternatief. Er spelen zich allerlei vreemde zaken af op de renbaan, en als buitenstaander kan Danny misschien achterhalen wat er aan de hand is.

Het zijn de uitdaging van een leven undercover en de radicale verandering van decor die Danny over de streep trekken. Hij slaagt er inderdaad in een ingenieuze dopingzaak op het spoor te komen. De pijn die zijn undercover-bestaan echter met zich meebrengt, de omgang met gevaarlijke oplichters en de aantrekkelijke dochters van de graaf zouden al zijn plezier in de jacht wel eens kunnen vergallen... Ook in deze Francis is de achtergrond van paarden en trainers en stalknechten (en schurken) weer levensecht.

(2001, 2010 odt: Misdaad in galop)

Pockets populaire fictie
Spannende boeken algemeen
Thriller
Oorspronkelijke titel
For Kicks
Uitgeverij De Arbeiderspers B.V.
01 januari 1967

Dick Francis levert vakwerk!

door: Marco Books 1 like
Mijn collega-auteur Paul Goeken raadde mij jaren geleden Dick Francis aan. Zojuist heb ik voor het eerst van deze Francis gelezen. Hoewel ik de schrijver al van naam en faam kende, valt het me op dat nog geen enkel boek van hem door wie dan ook op Crimezone besproken is. De laatste jaren zijn er...

Reacties op: Spitsroeden