Sport is 90 pr. mentaal en de andere

Lang voordat Johan Cruijff Nederland verraste met zijn originele, vaak ondoorgrondelijke uitspraken, was een dergelijk fenomeen in het buitenland al bekend. In de jaren vijftig van de vorige eeuw dook de catcher 'Yogi' Berra op bij de New York Yankees. Hij werd een beroemdheid door zijn spel én door zijn uitspraken. Zo zei hij bijvoorbeeld: Honkbal is voor 90% mentaal en de andere helft is fysiek. In dit boek worden Yogi Berra en vele andere buitenlandse sporthelden geëerd - niet alleen vanwege hun prestaties - maar vooral om hun vaak hilarische citaten:

Je moet altijd naar de begrafenissen van andere mensen gaan, anders komen ze niet op de jouwe. - Yogi Berra

We hebben ze niet onderschat. Ze waren een stuk beter dan we dachten. - Bobby Robson

Is Sport is 90 pr. mentaal en de andere het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Sport is 90 pr. mentaal en de andere