Sprookjesland is voor iedereen

Sprookjesland is van iedereen

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 16 Favoriet 1 Recensies 1
Artikelen 1   Topics 0

Sprookjesland is van iedereen wordt wel de eigentijdse Alice in Wonderland genoemd. Het is een prachtig literair boek voor jong en oud. Een sprookjesboek, geschreven door zeventien Hongaarse schrijvers.

De spraakmakende bundel laat zien hoe ingesleten systemen en vooroordelen terug te voeren zijn naar de verhalen die we als kind verslonden. Tot de verbeelding sprekende sprookjes die vroeger door pap en mam met warme zachte stem werden voorgelezen voor het slapen gaan. Maar hoe realistisch zijn deze sprookjes in de huidige tijdsgeest? In een sprookjeswereld waar bijvoorbeeld prinsen altijd stoere, hetero jongens zijn en prinsessen wit, lieflijk en bevallig.

Sprookjesland is van iedereen laat de diversiteit zien van de moderne samenleving. Gender, religie, afkomst, seksuele voorkeur, sociale klasse, huidskleur. Respect komt een ieder toe. Het prachtig geïllustreerde sprookjesboek is niet alleen een geweldig verhaal voor het slapengaan, maar tegelijk een pleidooi tegen uitsluiting en een bemoediging voor iedereen om te zijn wie hij of zij is.

Matan Publishers
06 oktober 2021
06 oktober 2021

Reacties op: Sprookjesland is van iedereen