Op een hete namiddag wordt het zwaar verminkte lichaam van een vrouw aangetroffen op het strand van Djedda. Detective Osama Ibrahim krijgt de opdracht om deze raadselachtige moord te onderzoeken - een welhaast onmogelijke opgave in een stad waarin veel versluierd wordt. Maar Katya Hijazi, de enige vrouwelijke lijkschouwer van het mortuarium, bijt zich vast in de zaak en ontdekt dat het slachtoffer de jonge filmmaakster Leila Nawar is, die vanwege haar controversiƫle documentaires veel vijanden heeft. Wanneer Osama en Katya samen met hun vriend, de woestijngids Nayir Ash-Sharqi (hoofdpersoon uit Ferraris debuut), de moord trachten op te lossen, voert hun zoektocht van de verkeersdrukke boulevards van Djedda via de desolate buitenwijken naar de immense, uitgestrekte woestijn.
Intussen verdwijnt de echtgenoot van de Amerikaanse Miriam Walker een paar uur nadat ze hem van het vliegveld heeft opgepikt. Wanneer Nayir en Katya haar een bezoek brengen om te vragen naar de relatie van haar man met Leila Nawar wordt het duidelijk dat deze Eric wellicht betrokken was bij een duistere zaak. Miriam besluit Katya en Nayir te helpen bij het vinden van haar echtgenoot om zijn onschuld te kunnen bewijzen, maar hierdoor raakt ook zij verstrikt in een niet van gevaren ontbloot avontuur.
Intussen verdwijnt de echtgenoot van de Amerikaanse Miriam Walker een paar uur nadat ze hem van het vliegveld heeft opgepikt. Wanneer Nayir en Katya haar een bezoek brengen om te vragen naar de relatie van haar man met Leila Nawar wordt het duidelijk dat deze Eric wellicht betrokken was bij een duistere zaak. Miriam besluit Katya en Nayir te helpen bij het vinden van haar echtgenoot om zijn onschuld te kunnen bewijzen, maar hierdoor raakt ook zij verstrikt in een niet van gevaren ontbloot avontuur.