Mosbach, Denise. Stanley Hillis filmeditie 2019

Stanley Hillis

Rank 1261 Gelezen 21 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 32 Favoriet 2 Recensies 2
Thrillers & Spanning Artikelen 3 Newsroom 2 Lijsten 2   Topics 0

Het ware leven van De Ouwe

Op 21 februari 2011 gebeurde het onwaarschijnlijke: de zich onaantastbaar wanende topcrimineel Stanley Marshall Hillis wordt onder schot genomen. Hij overleeft de aanslag niet. Hillis, volgens ingewijden Neerlands Capo di tutti capi, was de grote man van onze poldermaffia. Hillis werd verdacht van beroving, afpersing, moord, drugshandel en witwassen en zat vast voor een bankoverval, maar wist uit de gevangenis te ontsnappen.

Dat de moord op De Ouwe plaatsvond onder toeziend oog van justitie en dat de daders op kinderlijk eenvoudige wijze konden ontsnappen, maakte de mythe rondom hem alleen maar groter. Wie was deze ongrijpbare misdaadbaas? Hoe groot was zijn invloed werkelijk? En wie zat er achter zijn liquidatie?

Dit boek vertelt het inside-verhaal over Stanley Hillis. Journalist Denise Mosbach wist door te dringen tot de inner circle van Hillis - Stan voor intimi - en kon zo de mythische figuur Hillis ontrafelen.

Nieuw Amsterdam
11 februari 2016
9789046820568 , 9789046820575 , 9789046825877 , 9789046826157

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 20,00 Bestel het e-book € 9,99

Lees verder

Hebban recensie

Laura Hebban Recensent

Onvoldoende diepgang en karakter

door Laura op 20-11-2019

Denise Mosbach is misdaadjournalist en was de eerste met wie de familie en vrienden van de in 2011 geliquideerde Nederlandse topcrimineel Stanley Hillis wilde praten. In 2016 bracht ze een boek over hem uit. Op basis daarvan werd de vierdelige tv-serie Stanley H. geproduceerd, waarin Jeroen Spitzenberger de hoofdrol speelt. De serie werd in oktober en november 2019 uitgezonden door de KRO-NRCV....