Stanley Hillis

Gelezen 29 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 31 Favoriet 2 Recensies 2
Thrillers & Spanning Artikelen 3 Newsroom 2 Lijsten 2   Topics 0

Het ware leven van De Ouwe

Op 21 februari 2011 gebeurde het onwaarschijnlijke: de zich onaantastbaar wanende topcrimineel Stanley Marshall Hillis wordt onder schot genomen. Hij overleeft de aanslag niet. Hillis, volgens ingewijden Neerlands Capo di tutti capi, was de grote man van onze poldermaffia. Hillis werd verdacht van beroving, afpersing, moord, drugshandel en witwassen en zat vast voor een bankoverval, maar wist uit de gevangenis te ontsnappen.

Dat de moord op De Ouwe plaatsvond onder toeziend oog van justitie en dat de daders op kinderlijk eenvoudige wijze konden ontsnappen, maakte de mythe rondom hem alleen maar groter. Wie was deze ongrijpbare misdaadbaas? Hoe groot was zijn invloed werkelijk? En wie zat er achter zijn liquidatie?

Dit boek vertelt het inside-verhaal over Stanley Hillis. Journalist Denise Mosbach wist door te dringen tot de inner circle van Hillis - Stan voor intimi - en kon zo de mythische figuur Hillis ontrafelen.

Spannende boeken algemeen
Nieuw Amsterdam
18 januari 2016
11 februari 2016
9789046820568 , 9789046820575 , 9789046825877

Laura Hebban Recensent

Onvoldoende diepgang en karakter

door: Laura

Denise Mosbach is misdaadjournalist en was de eerste met wie de familie en vrienden van de in 2011 geliquideerde Nederlandse topcrimineel Stanley Hillis wilde praten. In 2016 bracht ze een boek over hem uit. Op basis daarvan werd de vierdelige tv-serie Stanley H. geproduceerd, waarin Jeroen...

Reacties op: Stanley Hillis