Steeds sterker worden

De gedichten in dit boek zijn voor de auteur een manier geweest om emoties en gedachten te verwerken. Deze zijn gepubliceerd op websites en in cliëntenbladen.
Nu bijna twintig jaar na de laatste opname is het tijd om de gedichten te delen aan het grote publiek.
Het leven met een psychiatrische aandoening is niet gemakkelijk. Er zijn veel drempels en valkuilen op weg naar een zelfstandig leven.
Door de kijk op de psychiatrie nu, is juist het ten volste deel te nemen aan de maatschappij van de mens met een psychiatrische achtergrond belangrijk. De mens kan dan net als iedere andere burger op de gebieden: wonen, relaties, sociale contacten, werken, studeren, een plek vinden in die maatschappij.
Het krijgen van een psychiatrische aandoening kan iedereen overkomen
Het zou mooi zijn dat de gedichten de lezer raken.
De lezer kan hierdoor anders gaan kijken naar het leven van ieder mens die kort of langdurig behandeld en begeleid is in de psychiatrie.
De auteur hoopt, dat door de gedichten te delen, er meer begrip komt voor de moeilijke situatie waarin psychiatrische cliënten zitten. Ook dat het laat zien dat de kracht en doorzettingsvermogen ondanks de kwetsbaarheid belangrijk is en gezien wordt.

Poëzie
Gedichten (populair)