Stel je voor . . .

Stel je voor...

Stel je voor…
...dat is “de verbeelding aan de macht”, dat is theater, dat is in een verruimde werkelijkheid allerlei werelden en sferen tevoorschijn roepen.
Jarenlang al schrijf ik teksten om bouwstenen te verzamelen voor mijn kleinkunstprogramma’s.
In deze bundel een eerste selectie neerdwarrelende gedachten, dierenbelevenissen, filosofische overpeinzingen, weemoedige bezinksels, en bovenal: het leven zelf, met ernst, humor, ironie, weemoed, actualiteit en tijdloosheid als ingrediënten.

De Twee Duiven
Huistheater De Twee Duiven in Groede is sinds 1985 de broedplaats waar ik teksten schrijf, ze op muziek zet en er theaterprogramma’s van maak.
Kleinkunstliefhebbers kunnen zowel thuis als op locatie genieten van programma’s met een “personal touch”. ’s Zomers vinden de voorstellingen in De Twee Duiven plaats op basis van losse ticket verkoop, het hele jaar door kunnen kleine en grotere groepen, zowel uit als thuis, een voorstelling reserveren.
Huistheater De Twee Duiven maakt als levend cultureel platform ook deel uit van de cultuur-historische bezoekersformule Het Vlaemsche Erfgoed.

Adrie Oosterling
...werd in de baarmoeder al verwend met de opera-achtige stem van zijn moeder, die graag, ook tijdens het werk, liederen zong. Van zijn vader kreeg hij de liefde voor taal mee. Altijd tekstkrabbels op stukjes papier, altijd gelegenheidsliedjes maken voor bekenden en geliefden, veel samen zingen en ook allerlei instrumenten bespelen.
...studeerde Engels en schoolmuziek, schreef musicals voor middelbaar onderwijs, liet zijn stem scholen door zangpedagoge Margreet Honig en cabaretière Hetty Blok, belandde bij de Nederlandse Opera voor de kooropera Satyagraha van Philip Glass, was ondertussen ook cantor en schreef toen zijn eerste liedjes.

www.adrieoosterling.nl

Poëzie
Poezie
Boer, Den / De Ruiter
24 juni 2022
27 juni 2022

Reacties op: Stel je voor...