Stelsel van elementaire levensvoorwaarden

Havaa is acht, jong en onschuldig. Ze woont in een afgelegen dorp in Tsjetsjenië. Eind december 2004 wordt haar vader ontvoerd door Russische soldaten. Havaa vreest voor haar leven en vlucht de bossen in, samen met haar buurman Achmed, een mislukte arts. Ze komen terecht in een kapotgeschoten ziekenhuis waar Sonja, als enige overgebleven dokter, de eindeloze stroom zieke en gewonde vluchtelingen en rebellen verzorgt. Sonja probeert zich recht te houden terwijl ze rouwt om haar verdwenen zuster. Vijf dramatische dagen lang vertellen Sonja en Achmed hun levens aan elkaar, op zoek naar de reden waarom toeval, verraad en vergiffenis hun lotsbestemmingen zo onverwacht met elkaar hebben verbonden. `Niet sinds Alles is verlicht las ik een debuutroman die zo ambitieus en volmaakt is. Ik durf me niet voor te stellen hoe ver Anthony Marra het zal schoppen.
Ann Patchett, auteur van State of Wonder

Is Stelsel van elementaire levensvoorwaarden het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Stelsel van elementaire levensvoorwaarden