Sterrenstof

In zijn nieuwe boek geeft de wereldberoemde astrofysicus Neil deGrasse Tyson een kosmische kijk op de problemen op onze planeet. Oorlog, discriminatie, verdeeldheid – DeGrasse Tyson bekijkt deze en andere symptomen van onze tijd vanuit wetenschappelijk oogpunt en helpt ons daarmee op een nieuwe, rationele manier naar de wereld te kijken.

In zijn kenmerkende en toegankelijke stijl laat DeGrasse Tyson zien hoe kennis over onze rol en plaats in het universum leidt tot verrassende, briljante en waardevolle inzichten over onze maatschappij. Van oplossingen voor wereldwijde conflicten tot de kostbaarheid van ons bestaan: DeGrasse Tyson is onze gids op deze excursie vanuit de ruimte en toont hoe een kosmisch perspectief leidt tot een fundamenteler wereldbeeld dan ooit tevoren.

Is Sterrenstof het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Sterrenstof