Strijd de goede strijd des geloofs

Jan van Amstel werd geboren in 1885 in Huizen. Net zoals zijn vader Bart van Amstel werd hij aanvankelijk handelaar in kaas. Na zijn bekering voelde hij zich echter geroepen om dominee te worden. Met alleen lagere school begon hij op latere leeftijd aan het gymnasium in Kampen. Daarna ging hij theologie studeren in Utrecht. Vervolgens diende hij negen gemeentes voornamelijk rond de voormalige Zuiderzee in het Gooi en op de Veluwe. Ook was hij actief bij de Gereformeerde Zendingbond.

Het boek Strijd de goede strijd des geloofs, een portret van dominee Jan van Amstel geeft een inkijk in het leven van Jan van Amstel, maar geeft ook een historisch overzicht van de gemeente Huizen en van de kerkelijke gemeentes die hij diende. Wat voor preken schreef hij en tot welke richting behoorde hij? Ook komt het familieleven met alle hoogte- en dieptepunten aan bod. Jan van Amstel maakte twee wereldoorlogen mee, de Spaanse griep, de crisis in de jaren 30. Bij dit alles hield hij aan één ding vast: zijn geloof.

Boekscout
21 oktober 2020
25 september 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Ejvanamstel

Reacties op: Strijd de goede strijd des geloofs