Stille aarde

De aarde is hard op weg naar een ecologisch armageddon. Wereldwijd daalt het aantal insecten snel en één ding is zeker: zonder insecten stort alles in. Bijna 80 procent van onze belangrijkste voedsel gewassen wordt bestoven door wilde insecten. En talloze dieren (die weer als voedsel dienen voor talloze andere dieren) zijn voor hun voedsel afhankelijk van insecten. Kortom: het uitsterven van insecten heeft desastreuze gevolgen voor de hele voedselketen. Inclusief de onze. Met een groep Duitse entomologen kwam Goulson tot de onthutsende conclusie dat in de afgelopen jaren de insectenaantallen met zo’n 80 procent zijn afgenomen. De belangrijkste oorzaak hiervan is het massale gebruik van pesticiden in de landbouw. Stille aarde luidt de alarmbel maar laat gelukkig ook zien dat het nog niet te laat is. Léés dit boek voor het wél te laat is.

Recensies (13)

Meer recensies

Is Stille aarde het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Stille aarde