Stiltetijd

Een Zuid-Afrikaans gezin, uiteengevallen door de plotselinge en gewelddadige dood van hun kind, brengt een jaar door in Frankrijk om een verallen huis op te knappen. Omringd door bouwpuin en overstelpt door haar verdriet sluit Hester zich steeds meer af van haar echtgenoot en zoontje, die zijn eigen complexe schuldgevoelens heeft over de dood van zijn zusje. Wat een jaar van het verwerkelijken van een droom had moeten zijn, wordt een jaar van verdriet, maar, uiteindelijk, ook van genezing.
De Nederlandse pers over eerdere romans van Marita van der Vyver:
‘Een intens liefdesverhaal, poëtisch en tegelijkertijd realistisch’ MARGRIET
‘Van de Vyver is een realistische schrijfster die haar verhaal op aantrekkelijke en amusante wijze aan het papier toevertrouwt’ MAISON EN FRANCE
‘Van der Vyver is een rasverteller met een goed gevoel voor dialoog’ DE VOLKSKRANT
De Zuid-Afrikaanse Marita van der Vyver (1958) woont met haar Franse echtgenoot en vier kinderen in Frankrijk. Haar debuutroman Griet schrijft een sprookje werd een internationale bestseller. Femina Magazine noemde haar in hun ‘100 Vrouwen die Zuid-Afrika hebben wakker geschud’ en zij werd met diverse prijzen bekroond. Van haar verschenen eerder bij Sirene De sprookjesschrijfster en de poppenspeler, Vergenoeg en Het hart van ons huis.

Is Stiltetijd het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Stiltetijd