Stockholm Confidential

VN:

Stockholm Confidential

Rank 5057 Gelezen 149 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 105 Favoriet 2 Recensies 5
Thrillers & Spanning Lijsten 1 Spots 3   Topics 0

Solveig Berg is een in diskrediet geraakte jonge journaliste, op zoek naar een sappig verhaal voor haar comeback. Dit verhaal hoopt ze te vinden in de Stockholmse modellenwereld en dan vooral bij Lennie Lee, een beruchte glamourfotograaf. Wanneer een van Lee’s lievelingetjes plotseling dood gevonden wordt in de rivier, realiseert Solveig zich dat ze een gevaarlijk spel speelt. Ze is terechtgekomen in een web van intriges, hebzucht, jaloezie en chantage waar niemand is wie hij lijkt. Maar komt ze er ook weer levend uit?

De pers over Stockholm confidential
‘Het doet denken aan zowel de boeken van Jens Lapidus als de Millenium Trilogie van Stieg Larsson. Het is moeilijk te geloven dat dit Hanna Lindbergs debuut is, zowel de plot, de stijl als de dialogen zijn meesterlijk uitgewerkt. Spannend tot op het laatst.’ Pocketblogg, (Zweden)
‘De kracht van het boek is de plot. Het is een goed opgezet, zeer verrassend verhaal met verschillende interessante plotwendingen.’ Crime Garden (Zweden)
‘Het is lastig te geloven dat dit Hanna Lindberg haar debuut is. Het is ongelooflijk professioneel geschreven, indrukwekkend voor een eerste boek.’ Boktanken (Zweden)
‘De nieuwe ster van het Scandinavische misdaadgenre.’ Corriere della Sera (Italië)

Spannende boeken algemeen
Literaire thriller
Solveig Berg (1)
Meulenhoff Boekerij B.V.
03 juli 2018
03 juli 2018

Guy Doms Hebban Recensent

Tweede boek moet debuut duidelijk overtreffen

door: Guy Doms 6 reacties

Met haar debuut Stockholm Confidential wordt ze – zelfs door de Spaanse en Italiaanse pers - al meteen gebombeerd tot de nieuwe Zweedse thrillersensatie. Journaliste en auteur Hanna Lindberg (1981) zet op haar eigenwijze manier een hedendaags verhaal neer dat in de smaak valt bij haar...

Reacties op: Stockholm Confidential