Stofloze afdruk

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Henry Sepers (Den Haag, 1955) publiceerde zes romans, waaronder ‘De aanwezigheid van Lara’ (2018). Toen bij De Arbeiderspers in 2009 zijn poëziebundel ‘Baaierd’ verscheen, toonde Sepers zich ook een dichter van formaat. De tweede bundel ‘Spreekt de troubadour’ werd genomineerd voor de J.C. Bloem-poëzieprijs.
‘Stofloze afdruk’ bestaat uit zes delen, waarin ruimte en tijd elkaar versterken en bevechten. De bundel beweegt van platteland naar stad, van dingen naar mensen, en eindigt in een cyclus over rouw en verlies. In de bijzondere afdeling ‘Plaatsen’ gaan foto en tekst een dialoog met elkaar aan.
In zijn nieuwe bundel laat Henry Sepers zien dat zijn dichterschap zich blijft ontwikkelen.

Over eerder werk van Sepers:
‘Het thema van de terugkeer naar het voorbije en verlorene wordt hier (…) overtuigend uitgewerkt.’
Rob Molin in De Poëziekrant over Je zadelt een vlinder.

‘Er zijn niet veel dichters die zo onverstoorbaar hun eigen gang durven gaan als Henry Sepers.’
Juryrapport J.C. Bloem-poëzieprijs.

‘Maar ook nu nog (…) wordt door dichters getoond hoe levend de klassieken zijn en blijven. Ook Sepers pakt hier op wat anderen eerder oppakten, om het op te poetsen met geheel eigen doek en in geheel eigen licht de mythologie weer te laten glanzen.’
Thomas Möhlmann in Awater over Baaierd.

Poëzie
Poezie