Zonderling

Een betoverend fantasyverhaal

De droom kiest de dromer, niet andersom. Lazlo Strange, oorlogswees en junior bibliothecaris, vreest dat zijn droom slecht gekozen heeft. Al sinds zijn vijfde is hij geobsedeerd door de mythische verloren stad Weep, maar het vergt meer moed dan Lazlo in zich heeft om de halve wereld over te steken en naar de stad op zoek te gaan. Dan doet zich een prachtige kans voor: een held genaamd de Godslayer en een groep legendarische krijgers heeft zijn hulp nodig bij het oplossen van een mysterieus probleem. Lazlo moet deze kans grijpen of zijn droom voor altijd verliezen.

Waardoor werd Weep tweehonderd jaar geleden gescheiden van de rest van de wereld? En wie is de blauwe godin uit Lazlo’s dromen? Hoe kon hij over haar dromen voordat hij wist dat ze bestond? En als alle goden dood zijn, waarom lijkt zij dan zo echt?

'Schitterend geschreven in een betoverende stijl. Lezers zullen niet kunnen wachten tot het volgende deel.' Publishers Weekly

'De personages zijn zorgvuldig en knap opgebouwd, de schrijfstijl is pijnlijk mooi en de wereld volkomen echt… Een boek om te koesteren.' Booklist

'Laini Taylor heeft mijn verbeelding zo in vuur en vlam gezet dat die spontaan explodeerde… Dit is het soort verhaal dat dromen doet verbleken.' Roshani Chokshi, auteur van Aru Shah en het einde van de tijd

Redactionele recensie

Recensies (8)

Meer recensies

Is Zonderling het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Zonderling