Strijden voor mijn land

Senait Mehari werd geboren in Asmara, de huidige hoofdstad van Eritrea, en groeit op in een troosteloos weeshuis. Als ze na vijf jaar door een familielid wordt opgehaald, lijkt het er even op dat Senait een normaal leven kan leiden. Maar als ze zes is stuurt haar vader haar naar het leger, waar ze wordt opgeleid tot kindsoldaat. Drie lange jaren van honger, ziektes, aframmelingen en vernederingen volgen.
Dat Senait haar jeugd overleefde, is een wonder. Maar nog wonderbaarlijker is dat ze vandaag de dag zelfbewust haar weg kiest - ze is een optimistische, sterke jonge vrouw geworden, die zonder bitterheid over haar leven vertelt. Strijden voor mijn land is het verhaal van haar noodlot een schreeuw om aandacht voor de problematiek rond kindsoldaten.
Senait Mehari werd vermoedelijk in 1976 geboren, maar zekerheid daarover heeft ze niet. Ze woont tegenwoordig in Berlijn. Recent verscheen haar nieuwe boek Lied van de woestijn.

Is Strijden voor mijn land het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Strijden voor mijn land