Stuurboord Overdwars

Stuurboord Overdwars

Na een meedogenloze ontgroening, onstuimig vaarwater, een gewapende overval aan boord in Brazilië, reismoeheid, ontelbare paradijselijke eilanden, parelwitte zandstranden en idyllische dorpjes is daar dan, na zeven jaar, het land van haar dromen: Mexico. Daar wil ze graag blijven. Het loopt anders. Ze zeilt verder naar Polynesië in de Stille Oceaan.

Stuurboord Overdwars is een aaneenschakeling van kleurrijke verhalen die twaalf jaar zeilend reizen vastleggen. Op een levendige manier beschrijft Marion Ermers niet alleen de mooiste gebeurtenissen maar ook de soms angstaanjagende situaties.
Haar verhalen herbergen een schat aan informatie omtrent de zeilroutes over de wereldzeeën en over de ruim vijftig landen die Marion, samen met haar man Bert, weet te bereiken. Daarbij wordt ook duidelijk dat de auteur, die in het begin amper iets van zeilen afweet, gaandeweg uitgroeit tot een krachtige en ervaren zeezeiler.

Marion en Bert leggen 42.000 zeemijl af; dat is 77.784 kilometer en meer dan één wereldrondje. Onderweg wisselen ze van boot. De Seebaert verkopen ze in Guatemala, en in Virginia in de VS kopen ze Luna Azul.
Literaire non-fictie , Reizen & Talen
Marion Ermers