Super Mick

Super Mick

Junior Spots 1   Topics 0
Mick is acht jaar. Hij woont aan de Beukennotenweg. Hij woont in een heel gewoon huis, waar je niets bijzonders aan ziet. Maar binnen is het heel anders. Mick is een superheld! Net als zijn papa en mama en hun hond Sjors!
Als midden in de nacht de winkel van tante An wordt beroofd door een dief, is Mick heel verdrietig. Hij keert zijn spaarpot om en wil tante An alles geven om de winkelruit weer te laten maken.
Maar als hij en Sjors in de speeltuin aan het spelen zijn, doen ze een geweldige ontdekking. Wat ligt daar onder de bosjes? En wat is dat voor een vreemd geluid bij de glijbaan? Mick en Sjors veranderen zomaar ineens in Super Mick en Super Sjors en lossen samen met mama, die eigenlijk Geheim Agent Mama is, het raadsel van de dief op.

Super Mick is het bijzondere vervolg op het boek Agent 0-0-Papa.
Schrijfster Kirstin Rozema (1967) ontdekte al eerder het tekentalentje Ulas Kaya (2000). Onder begeleiding van Kirstins vaste illustrator Sandy Wijsbeek (1972) tekende hij ook voor dit tweede boek de illustraties. Sandy bewerkte de tekeningen en maakte er enkele bij. Zo kwamen ze samen tot het resultaat dat nu voor u ligt. Het is een boek geworden dat een spannend verhaal vertelt en geschikt is voor kinderen van 7 tot 10 om zelfstandig te lezen, maar ook zeer geschikt om voor te lezen aan jongere kinderen.
Kind & Jeugd
Illustraties