Superheld Reiki

Rank 9930 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Junior   Topics 0
Een Reikiboek voor kinderen in de leeftijd van 4 – 12 jaar.
Het Japanse woord Reiki is meer een begrip dan samen te vatten in één woord. In de meeste boeken wordt Reiki veelal universele levensenergie genoemd en is als zodanig altijd en overal beschikbaar.
Dit boek gaat over een jongen, Mikao, die gepest wordt op school en ’s avonds huilend in zijn bed ligt. Dan op een avond verschijnt Superheld Reiki en Mikao wordt door hem meegenomen op een innerlijke reis langs de zeven chakra’s in zijn lichaam. De chakra’s worden voorgesteld als kleine grotten die schoongehouden moeten worden en met elkaar verbonden zijn door de “levensrivier”, een rivier waar geen water maar levensenergie (Reiki) door stroomt. Tijdens dit avontuur leert Mikao spelenderwijs waartoe de grotten dienen en wat hij zelf kan doen om ze schoon te houden waardoor hij bij zijn eigen innerlijke kracht kan komen en kan blijven. Daartoe krijgt hij hulpmiddelen aangereikt o.a. in de vorm van vijf leefregels.

Kind & Jeugd
Kinderboeken diversen