Supernerd of topmodel?

Supernerd of topmodel?

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 1 Recensies 0
Junior Spots 1   Topics 0

Vita Vlek is de nerd van de klas. Ze houdt van leren en uitvindingen doen, ze is gek op lijstjes en ze staat bekend als een #supernerd. Het liefst zit ze lekker op de bank met een boek of bouwt ze aan aan een uitvinding met haar vader, dan voelt Vita zich het meest op haar gemak. En dat wil ze graag zo houden.

Maar als haar beste vriendin Emma haar stiekem heeft opgegeven voor het televisieprogramma Top Model, spat Vita's veilige bubbel plotseling uit elkaar. Tot Vita's grote verbazing is ze voor ze het weet door de selectieronde heen en staat ze al snel in de Model Mansion opdrachten te doen die ze nooit voor mogelijk had gehouden. Ze doet lingerieshoots, krijgt ineens volop aandacht van knappe jongens én moet strijden tegen haar aartsvijand Barbara, terwijl haar vader denkt dat ze bij Emma huiswerk zit te maken.

Plotseling moet Vita besluiten wat écht belangrijk voor haar is: haar oude vertrouwde leven zonder glitter en glamour (maar ook zonder leugens), of een leven in de spotlights waar ze ook veel voor op zal moeten geven? Daarnaast staat ze voor nog een dilemma... Kiest ze voor Julian, de knapste jongen van de school, of doet ze er beter aan de chagrijnige productieleider Owen wat beter te leren kennen?

Kind & Jeugd
Fictie 13-15 jaar
Moon
20 mei 2020

Door lezers

Boekenbengels en Leesbeesten / Nieuw leesvoer: mei!
01 mei 2020 7 reacties
  Meer artikelen van lezers