Suskind

Süskind

Rank 6525 Gelezen 85 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 38 Favoriet 4 Recensies 8
Literatuur & Romans Lijsten 2   Topics 0

Roman naar de gelijknamige speelfilm

1942. In het door de nazi’s bezette Amsterdam wordt Walter Süskind aangesteld als hoofd van de Hollandsche Schouwburg. In opdracht van de Joodse Raad regelt hij dat zijn joodse medeburgers vanuit de Schouwburg op transport worden gesteld naar Westerbork, zogenaamd om in Duitsland te gaan werken. Maar als Walter ter ore komt welk lot hun in werkelijkheid te wachten staat, besluit hij een levensgevaarlijk dubbelspel te spelen.

Hij sluit vriendschap met de hoge SS-officier Aus der Fünten en zoekt tegelijkertijd aansluiting bij de illegaliteit. Gebruikmakend van zijn positie in de Schouwburg probeert hij een groot aantal kinderen van een wisse dood te redden.

Terwijl de razzia’s toenemen en het net zich verder sluit rond de joodse gemeenschap, riskeert Walter alles wat hem lief is.

Oorspronkelijke titel
Süskind
Uitgeverij De Arbeiderspers B.V.
13 januari 2012
03 april 2013

Een goed lopend maar té vriendelijk verhaal

door: Eric Diepvens 1 like

Eindhovenaar Alex van Galen studeerde literatuurwetenschappen en leerde daarna het schrijversvak door mee te werken aan de scenario'’s van tal van televisieseries. In afwachting van het verschijnen van zijn derde spannende boek, houdt hij zijn publiek aan zich gebonden door te tekenen voor Süskind...

Reacties op: Süskind