T. Conner Rousseau

In een mum van tijd is Conner Rousseau - de jongste partijvoorzitter uit de geschiedenis - erin geslaagd de politiek wakker te schudden. Niets te vroeg, want ons politiek bestel was ingedommeld en dat zorg voor frustratie bij het volk. Meer dan ooit hebben we nood aan leiderschap. Jong maar des te krachtiger. Conner Rousseau stond er zo snel en zo plots dat voor- en tegenstanders zich afvragen : Wie is deze kerel? Van waar komt hij? Wat drijft hem?

In dit boek schrijft King Connah zijn origin story: hoe hij het tot ieders verwondering van afwasser tot sp.a-voorzitter schopte. Die jaren in het afwaskot en in de leiding van de jeugdkampen waaraan Conner deelnam, waren het onmisbare begin voor al wat volgde. Het waren de jeugdkampen die Conner met beide voeten in de samenleving zetten, waar hij leerde luisteren, meeleven en helpen, waar een sterk geloof in de weerbaarheid van mensen groeide. Het is op die kampen dat zijn maatschappelijk engagement en zijn visie op de samenleving is ontstaan en dat zijn politieke strijd begon. Want het was de plaats waar hij kinderen als T. ontmoette, jonge gasten die hem een ongemakkelijke realiteit voorhielden, namelijk dat ons land nog altijd heeft af te rekenen met armoede, ongelijke kansen, verwaarlozing, discriminatie en onderdrukking. Conner nam de handschoen op. Dat doet hij voor het welzijn van zijn land, voor ons, voor T.

Recensies (1)

Is T. Conner Rousseau het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op T. Conner Rousseau