't Liefste kind

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

Een pasgeboren baby is voor elke ouder of verzorger het liefste kind ter wereld. Voor dat liefste kind - en voor die ouders of verzorgers - is deze bundel met poëzie en slaapliedjes. Dertien gedichten, over het avontuur van geboren worden, de kwetsbaarheid van leven en de duizend vragen van het ouderschap. Met slaapliedjes uit allerlei landen, gespeeld door leden van het Koninklijk Concertgebouworkest, te beluisteren via een QR-code. Met bijdragen van de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb en burgemeester Femke Halsema van Amsterdam. Journalist en NPO Radio 4 presentator Margriet Vroomans leest de gedichten voor. Een ode in poëzie en muziek, aan het liefste kind. Aanleiding voor dit boekje was de vondst van een pasgeboren baby in een ondergrondse afvalcontainer in Amsterdam, februari 2021. Het meisje werd gered. Het gedicht ’t Liefste kind van Pieter Stroop van Renen ging viral. De opbrengst van dit boekje gaat naar Stichting Beschermde Wieg.

Poëzie
Poezie