T2 Trainspotting

T2 Trainspotting

Gelezen 9 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 22 Favoriet 0 Recensies 3
Literatuur & Romans Artikelen 1 Newsroom 1 Lijsten 1   Topics 0

2017 – langverwachte vervolg op de film Trainspotting
Trainspotting, 10 jaar later. Simon ‘Sick Boy’ Williamson, inmiddels mislukt als vader en echtgenoot, keert aan het einde van zijn jeugd terug in Edinburgh. Hier bedenkt hij na zijn zoveelste ontslag een laatste redmiddel om zijn gebutste ego op te krikken: het regisseren en produceren van een pornofilm.
Sexy studente Nikki wordt zijn eerste ster, de succesvolle clubeigenaar Mark Renton zijn zakenpartner. Ook zijn oude vrienden Spud, neurotisch maar vriendelijk, en Begbie, net uit de gevangenis en uit op wraak, zijn weer van de partij. Al snel zal blijken dat iedereen er een dubbele agenda op nahoudt.

De Arbeiderspers
14 februari 2017
14 februari 2017
9789029511575 , 9789029512046

Eline van der Boog Hebban Recensent

Zowel vorm als inhoud raakt het spoor bijster

door: Eline van der Boog

T2 Trainspotting – in 2002 reeds verschenen onder de titel Porno – is het langverwachte vervolg op Trainspotting van Irvine Welsh (1958). De vier Schotse junks Spud, Renton, Begbie en Simon Williamson, ook wel bekend onder de naam Sick Boy, zijn ondertussen tien jaar ouder en nog steeds wordt hun...

Reacties op: T2 Trainspotting