Taal van de waarheid

Taal van de waarheid

Salman Rushdie wordt gevierd als een verteller van de hoogste orde, die waarheden over onze samenleving en cultuur belicht door zijn prachtige, vaak zinderende proza. In deze verzameling brengt hij inzichtelijke en inspirerende essays, kritieken en toespraken samen die zijn relatie met het geschreven woord belichten en zijn plaats als een van de meest originele denkers van onze tijd verstevigen.
Taal van de waarheid brengt stukken bijeen die tussen 2003 en 2020 zijn geschreven. De verzameling toont het intellectuele engagement van Rushdie tijdens een periode van belangrijke culturele verschuivingen. Rushdie onderzoekt wat schrijvers zoals Shakespeare, Cervantes, Samuel Beckett, Eudora Welty en Toni Morrison voor hem hebben betekend, zowel op de pagina als – soms – in levenden lijve. Uit een breed scala aan onderwerpen een liefdesbrief aan de literatuur zelf.

Literaire essays
Atlas Contact
17 juni 2022
17 juni 2022

Reacties op: Taal van de waarheid