Taboe

Judith Omtzigt groeide op op het Gelderse platteland. Vervolgens studeerde ze wijsbegeerte aan de Universiteit Utrecht. Aan de universiteit van Heidelberg in Duitsland promoveerde ze in de filosofie van de Grieks-Romeinse Oudheid. Haar proefschrift over de moraal- en kunstfilosofie van de neoplatoonse denker Plotinus verscheen bij uitgeverij Vandenhoeck & Ruprecht te Göttingen. Nadien was ze o.a. werkzaam als universitair docente aan de filosofiefaculteit in Heidelberg.

Haar poëzie werd o.a. gepubliceerd in Meander Magazine, Schrijven Magazine, CJP Magazine en de verzamelbundel 'Dichter bij HB' van het Instituut Hoogbegaafdheid Volwassenen.

Meander Magazine over haar werk:
"Waar ik ook kijk raakt de tijd het water’, dicht Judith Omtzigt. Bijna afstandelijk bekijkt ze zichzelf en de wereld, met liefde voor de natuur en de mens en oog voor detail. In korte strofen en helder, laat ze ons voelen hoe je een eenheid kunt bereiken in en buiten jezelf en toont ze ons het grote verband."

Poëzie
Gedichten (populair)