Tante Auk

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 1 Recensies 0
Het ontroerende titelverhaal Tante Auk gaat over de populairste tante van de familie, die kort na haar wilsverklaring een beroerte krijgt. Ze herstelt, maar wil desondanks toch dat haar laatste wil wordt uitgevoerd. Ook de overige verhalen zijn portretten van alledaagse mensen en de gevolgen van de keuzes die zij maken. Met veel empathie brengt de schrijver zijn personages tot leven. In een lichtvoetige stijl schrijft hij over hun lotgevallen en de situaties waarin zij terechtkomen. Zoals de bezeten Victor met zijn magnum opus; de verwachtingsvolle Jacobien en haar date met een jongere man; de naïeve Benno die op reis is met de as van zijn vriendin en de adoptiemoeder Frida die in de kunst onverwacht een nieuwe passie vindt. Kortom, dit zijn verhalen over persoonlijkheden die de lezer nog lang zullen bijblijven.

Sjax de Bekker had een loopbaan in de zorgsector en schreef diverse boeken en artikelen over het verbeteren van kwaliteit en veiligheid en het leren van incidenten en calamiteiten in de zorg. Tegenwoordig legt hij zich toe op het schrijven van fictie. Daarnaast is hij singer-songwriter en schrijft hij Nederlandstalige nummers. Hij treedt regelmatig op met muzikale vrienden onder de naam Hagelslag. Zijn debuut Tante Auk bestaat uit elf onderhoudende verhalen.

Korte verhalen , Literatuur & Romans
Verhalenbundels