Tattoo Jan

Tattoo Jan is een eerbetoon aan een van Neerlands tatoeagegrootmeesters en een boeiend, en soms ook hilarisch, onderzoek naar het heden en verleden van de tattoo in Nederland.

De tattoo is volledig ingeburgerd in het Nederlandse straatbeeld. Aan de hand van het levensverhaal van Jan Born wordt de geschiedenis en opmars van de tatoeage in Nederland beschreven. Jan Born (1958) is één van de eerste en nog altijd praktiserende professionele tatoeëerders van Nederland. Zijn leven leest als een avonturenroman: hoe hij als Delfstblauwschilder de overstap maakte naar het schilderen op de huid, zijn eerste shops in Vlaardingen, zijn vele kleurrijke klanten, het succes van Tattoo Studio Jan in Rotterdam, de avonturen die hij beleefde op tattoconventies én de terugkeer naar zijn eerste en grootste liefde: het Delftsblauw.

Heijdenrijk beschrijft doldwaze situaties waarbij ze zelf aan den lijve ondervindt waar de liefde voor de lichaamsversiering van de klant en de passie van de prikkende ambachtslui vandaan komt.
Over Op zoek naar George, het eerste boek van Kim Heijdenrijk, schreef NBD/Biblion: ‘Een magnifiek verhaal voor een debuut. De stijl van het boek doet denken aan Annejet van der Zijl. Heijdenrijk toont zich een veelbelovend schrijfster.’
Historisch journalist Kim Heijdenrijk (1979) woont en werkt in Den Haag. Eerder versheen Op zoek naar George dat positieve kritieken kreeg. Ook haar Mevrouw Breek mocht op veel (media)aandacht rekenen.

Waargebeurde verhalen
Just Publishers