Tekenen een praktische gids

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Deze praktische tekengids is onmisbaar voor de beginnende tekenaar. Theorie en techniek van alle genres heeft u zo onder de knie met de stap-voor-stap uitleg.

Met de 800 prachtige illustraties en tientallen inspirerende oefeningen leert u al doende tekenen. Er wordt begonnen met het opzetten van een ruwe schets die bestaat uit geometrische vormen. Vervolgens komen basisbeginselen aan de order als licht, kleur, compositie,perspectief en proportie. Deze gids biedt professionele lessen en praktische oplossingen voor een scala aan onderwerpen. U leert bijvoorbeeld nuances tussen licht en donker weergeven en een evenwichtige compositie opzetten.

De onderwerpen varieren van stillevens, landschappen en stadsgezichten, dieren en het menselijk lichaam tot karikaturen. Ook worden alle mogelijke materialen gebruikt en toegelicht, zoals houtskool, contekrijt, potlood, aquarelpenceel, grafiet en Oost-Indische inkt. De praktische oefeningen en vele voorbeelden zullen ongetwijfeld uw creativiteit stimuleren.