Telkens weer het dorp

Wie kent ze niet, de Nederlandse evergreens 'Telkens weer' en 'Het dorp'? De man achter deze teksten is Friso Wiegersma (1925). Hij begon zijn loopbaan als decor- en kostuumontwerper voor de grote toneelgezelschappen en voor alle shows van Wim Sonneveld. Sinds 1960 is hij ook schilder en tekstschrijver. Zijn eerste theaterlied 'Nikkelen Nelis' ('Zij kou het lonken niet laten...') werd een van de klassiekers van onze cabaretgeschiedenis. Prachtige liedjes schreef hij, vaak onder het pseudoniem Hugo Verhage, voor Wim Sonneveld ('Lieveling', 'Josefien', 'De zomer van 1910') en later voor onder anderen Willem Nijholt ('Het lachen'), Frans Halsema ('De sneeuwman') en Purper ('De Middeleeuwen').

Telkens weer het dorp leest als een artistieke biografie van een veelzijdig kunstenaar die een kleurrijk en eigen stempel heeft gedrukt op het Nederlands theaterleven en het Nederlandse chanson.

Is Telkens weer het dorp het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Telkens weer het dorp