Terra Insecta

Insecten zijn overal. Ze leven op twee kilometer hoogte, in diepe grotten, in je computer en in de neusgaten van een walrus. Voor ieder mens op aarde bestaan er tweehonderd miljoen insecten. Maar terwijl het aantal mensen de afgelopen veertig jaar is verdubbeld, is de hoeveelheid insecten gehalveerd – een desastreuze ontwikkeling. Zonder dat wij het doorhebben houden insecten de wereld draaiend. Mens en dier zouden niet overleven in een insectloos bestaan.
In Terra insecta leidt de Noorse entomoloog Anne Sverdrup- Thygeson de lezer rond in de verbazingwekkende wereld van insecten. Je leest over beestjes met oren op hun knieën, ogen op hun geslachtsdelen en een tong onder hun voeten. Met haar enthousiasme opent ze onze ogen voor diersoorten die op het eerste gezicht overbodig, vies of eng lijken, maar in werkelijkheid cruciaal zijn voor ons ecosysteem en leefklimaat.

Recensies (1)

Is Terra Insecta het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Terra Insecta