Terug naar Leerdam

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Hendrik Jan de Swart is bij het grote publiek totaal niet bekend. De geboren Leerdammer schreef niet onverdienstelijk, maar de grote doorbraak kwam nooit. In 1978 stierf hij plots waardoor een groot deel van zijn oeuvre niet meer gepubliceerd kon worden. Ruim veertig jaar na zijn dood wordt al zijn werk alsnog in boekvorm gepubliceerd waardoor het grote publiek alsnog met hem kan kennismaken. De Swart vertelt in zijn verhalen met liefde over zijn geboortestad Leerdam en het gebeurt niet zelden dat hij zich op een associatieve manier uit over zaken als religie en de moderne maatschappij. Zijn soms wollige manier van vertellen is in dit boek ongemoeid gelaten. Alle door de samensteller gebruikte manuscripten van De Swart zijn onveranderd gebruikt in dit boek en hooguit op spelling verbeterd waar nodig. Hendrik Jan de Swart nodigt u graag uit om met hem terug te gaan naar het Leerdam van de jaren `30 van de vorige eeuw en vertelt in geuren en kleuren over enkele lang vergeten Leerdammers. +

Geschiedenis & Politiek
Historische biografieen