Terugkeer naar Bagatelle

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Eindelijk het langverwachte derde deel van Maurice Denuzières magistrale meesterwerk. Na de stormachtige successen van Louisiana en Plantage Bagatelle behandelt Terugkeer naar Bagatelle de periode tussen 1890 en 1920.

Het is een tijd van duistere verwikkelingen en verbeten strijd. Het Spaans-Amerikaanse conflict verscherpt zich en loopt uit op een oorlog. In de katoenvelden wordt olie aangeboord. Het zwarte goud brengt sommigen onvoorspelbare rijkdom, anderen worden er door te gronde gericht. De straten vullen zich met de storende, melancholieke klanken van de jazzmuziek en het geknor van de eerste automobielen. Hoog in de lucht verrichten de eerste vliegers in wankele kistjes hun halsbrekende toeren. De VS worden betrokken in de waanzin van de Eerste Wereldoorlog.
De erfgenamen van Virginie, de meesteres van Bagatelle en van Clarence, de onvergetelijke rentmeester, trachten zich met hun nakomelingen staande te houden in deze turbulente en enerverende tijden.
Louisiana, Plantage Bagatelle
Illustraties