Terugkeer naar Brideshead

De Engelse officier Charles Ryder komt in de Tweede Wereldoorlog met zijn troepen onverwacht op een verlaten landgoed: Brideshead. Ryder herkent de omgeving, waarna hij begint te vertellen over de geschiedenis van de rijke maar gedegenereerde aristocratische familie Flyte die het bewoonde en met wie hij nauw verbonden was.

De hartstochtelijke en aangrijpende geschiedenis van een tot ondergang gedoemde aristocratische familie is tevens het verhaal van een vergeefse vriendschap en verloren liefde, dat zich grotendeels afspeelt tegen de sfeervolle decors van Oxford, Venetië en Brideshead. De oorsprong van verlangen en de belemmeringen om lief te hebben komen briljant in beeld in dit meesterwerk van Waugh – een roman die ons onderdompelt in de glinsterende en verleidelijke wereld van de Engelse aristocratie.

Recensies (3)

Meer recensies

Is Terugkeer naar Brideshead het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Terugkeer naar Brideshead