Tête-à-tête

Net als Ab rd en H zijn ze naast elkaar in graf begraven. Bij de naam van de een denken we automatisch aan de ander: Simone de Beauvoir en Jean-Paul Sartre. Niet alleen in Europa, maar in de hele wereld waren ze lange tijd h voorbeeld van vrijdenkende en ge ageerde intellectuelen. Ze schreven een opmerkelijk groot aantal filosofische verhandelingen, essays, romans, toneelstukken, memoires en artikelen. Sartre werd het meest bekend vanwege zijn filosofische werk Het zijn en het niet, De Beauvoir met De tweede sekse. In T - schetst Hazel Rowley een indrukwekkend en onthullend portret van hun relatie.
'T - gaat over bijna alles: over seks, filosofie, politiek, en is's werelds onconventioneelste liefdesverhaal. Ik kon het boek niet wegleggen.' - Barbara Ehrenreich
'Een empathische, maar toch objectieve geschiedenis van de levenslange relatie van Sartre en De Beauvoir.' -The New York Times
'Een toegankelijke en boeiende kroniek van de relatie tussen de meest briljante, orthodoxe intellectuelen van de twintigste eeuw.' -Publisher's Weekly
'Een betoverend boek.’- The Washington Post

Is Tête-à-tête het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Tête-à-tête