De ballade van slangen en zangvogels

Rank 218 Gelezen 637 Aan het lezen 41 Wil ik lezen 688 Favoriet 33 Recensies 38
Young adult Artikelen 7 Newsroom 4 Lijsten 11 Spots 7 Top25's 6   Topics 0

Ambitie motiveert hem. Competitie drijft hem. Maar macht kent een prijs. Het is de ochtend van de boeteceremonie waarmee de tiende jaarlijkse Hongerspelen worden ingeluid. In het Capitool bereidt de achttienjarige Coriolanus Snow zich voor op zijn enige kans op roem en succes, als mentor in de spelen. Zijn ooit zo machtige familie heeft het moeilijk en hoe het hun verder zal vergaan, hangt af van Coriolanus’ prestaties. Hij moet charmanter, slimmer en geraffineerder te werk gaan dan zijn medestudenten en zijn tribuut naar de overwinning helpen. Maar het zit hem niet mee. Hij krijgt de vernederende opdracht om mentor te zijn van de vrouwelijke tribuut uit district 12, het laagste van het laagste. Vanaf nu zijn Coriolanus en zijn tribuut verbonden door hun lot: iedere keuze die hij maakt kan leiden tot gunst of mislukking, zege of ondergang. In de arena zal worden gevochten tot de dood. Buiten de arena begint Coriolanus mee te leven met zijn tribuut… en moet hij kiezen wat hij belangrijker vindt: de regels blijven volgen of doen wat nodig is om te overleven.

Young Adult
19 mei 2020
05 augustus 2020
9789000372058 , 9789000372928 , 9789000372065

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Esther Jansen

Reacties op: De ballade van slangen en zangvogels