The ballad of Songbirds and Snakes

The ballad of Songbirds and Snakes

Rank 2292 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 11 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0

De grootste YA-serie ooit is terug!

Internationale verschijningsdatum 19 mei 2020.

Suzanne Collins maakte in de zomer van 2019 bekend dat er een prequel komt op haar internationale bestsellerserie De Hongerspelen. Het boek zal zich 64 jaar voor de gebeurtenissen in de rest van de reeks afspelen, op de vooravond van de tiende Hongerspelen. Katniss Everdeen, de heldin uit de trilogie, zal dus niet in het verhaal voorkomen, maar Collins legt de focus in dit boek op de zogeheten ‘donkere dagen’ van Panem, vlak na de eerste – en mislukte – opstand tegen het Capitool.

De trilogie van Collins werd succesvol verfilmd met Jennifer Lawrence in de hoofdrol. Naar alle waarschijnlijkheid zal ook deze prequel snel op het witte doek te zien zijn. Filmstudio Lionsgate is namelijk al in overleg met Collins om haar nieuwe verhaal tot leven te brengen.

'Met dit boek wil ik de focus leggen op wie we zijn als mens en wat we nodig denken te hebben om te kunnen overleven. De periode tien jaar na de oorlog, waarin Panem probeert er weer bovenop te komen, biedt de perfecte mogelijkheid om met deze vragen te spelen en daarmee de kijk van de personages op de mensheid te definiëren.' Suzanne Collins

Van Goor
19 mei 2020