The leader in me

The Leader in Me is een procesaanpak gebaseerd op de zeven eigenschappen van effectief leiderschap die staf, leerlingen en ouders betrekt bij het ontwikkelen van de vaardigheden die kinderen in de eenentwintigste eeuw nodig hebben. In het onderwijs ligt de focus terecht niet meer op kennisoverdracht alleen. De maatschappij vraagt van onze kinderen onder meer dat ze eigen verantwoordelijkheid nemen, probleemoplossend kunnen denken en goed kunnen samenwerken. Schoolprogramma's zijn daar niet altijd voldoende op toegerust. Hoe 7 gewoonten zorgen voor (persoonlijk) leiderschap bij leerlingen: 1 Wees proactief 2 Begin met het einde voor ogen 3 Belangrijke zaken eerst 4 Denk win-win 5 Eerst begrijpen, dan begrepen worden 6 Synergie 7 Houd de zaag scherp.

Is The leader in me het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op The leader in me