The truth Is Out There

De afgelopen tijd domineren complottheorieën steeds vaker het nieuws en desinformatie wordt door onze overheid inmiddels zelfs als belangrijkste bedreiging van onze rechtstaat beschouwd. Complotdenken wordt irrationeel, onwaar en zelfs gevaarlijk genoemd. Maar wat is nu het verhaal van de mensen die in deze complotten geloven? Wie zijn zij, waarom zijn ze overtuigd van hun gelijk, en zetten we ze niet te snel opzij als buitenstaanders, mensen die ‘ze allemaal niet op een rijtje hebben’?
In het bijzonder mooi en luxe vormgegeven The Truth Is Out There duiken we in de wereld van de complotdenkers. Jaron, Marije en Roel spraken uitgebreid met achttien individuen die om uiteenlopende redenen geloven in een andere lezing van wat algemeen gangbaar is. Van graancirkels, JFK en 0/11 tot Flat Earth, 5G-straling en COVID-19. Wat maakt dat zij geloven dat wat wij denken een verdraaiing van de werkelijkheid is?

Recensies (1)

Is The truth Is Out There het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op The truth Is Out There