Therapeuten Verhalen

Wie is de psychotherapeut? Die vraag staat in dit boek centraal.

Aan het woord zijn 17 therapeuten die allen een verhaal vertellen over zichzelf en hun beroep. Het gaat over de stille vreugde die ze beleven om hun beroep uit te oefenen, en hun mededogen met de lijdende cliënt die ook veel veerkracht vertoont. Maar ook over de machteloosheid die ze vaak ervaren bij het verdriet van de cliënt. Of over de ongerustheid wanneer een cliënt over zelfdoding spreekt en de pijn als de cliënt de daad bij het woord voert. De verhalen zijn nu eens wijs, dan weer aangrijpend of ontroerend. Soms intrigerend, zelfs eens grappig. Of ze zetten ons aan het denken. Het definitieve antwoord op de vraag wie de therapeut is, krijgen we niet. Er zijn enkel de verschillende verhalen die samen een rijk, geschakeerd beeld schetsen van wie de therapeut zoal kan zijn.

Is Therapeuten Verhalen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Therapeuten Verhalen