Thuis is het geweldig

Dat het niet gemakkelijk is om een Nederlandse moeder en een Turkse vader te hebben, komt in deze semi autobiografische roman op een bijzondere manier naar voren. Zonder zelfmedelijden maakt Refia de verschillen in cultuur duidelijk op een eerlijke en bijna luchtige wijze. Geldgebrek, alcoholmisbruik en cultuurgerelateerde verschillen zorgen voor de nodige problemen in het gezin. Refia Doevendans schrijft op een rauwe en soms ook humoristische wijze over schone schijn, verborgen huiselijk geweld, dagelijkse zaken en het geschipper tussen soms onoverbrugbare cultuurverschillen. ‘Je bent een Turk’, zegt oma Ik kijk verbaasd ‘Wat is dat, een Turk?’ ‘Een Turk is anders dan wij.’ Ik kijk in de spiegel en zie mezelf

Is Thuis is het geweldig het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Thuis is het geweldig