Tijd om opnieuw te beginnen

Tijd om opnieuw te beginnen

Rank 922 Gelezen 134 Aan het lezen 9 Wil ik lezen 154 Favoriet 5 Recensies 10
Literatuur & Romans Artikelen 1 Spots 1   Topics 0

Het is 1949; de nazi’s zijn verslagen. Het geluid van de bombardementen is nog maar net weggestorven. Hamburg ligt in puin. Velen hebben iemand verloren. Henny is op zoek naar haar vriendin Käthe, die verdwenen is. Lina opent een boekwinkel in de stad en Ida is teleurgesteld over haar relatie met de Chinese Tian.
Het tweede deel van de trilogie vertelt verder over het leven van de vriendinnen en hun kinderen, die op hun beurt hun eigen verhaal hebben. Ondertussen voltrekken zich op de achtergrond de pastelkleurige jaren vijftig en de beweeglijke jaren zestig, met onder andere de maanlanding, de bouw van de Berlijnse Muur en de muziek van The Beatles.
Vier vrouwen, een eeuw geschiedenis: Tijd om opnieuw te beginnen is het tweede deel in deze meeslepende trilogie.

Dochters van een nieuwe tijd (2)
Olga Groenewoud
Signatuur
03 november 2020
03 november 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door VM van Erp - van Dijk

Gea Smits Hebban Recensent

Solide vervolg in naoorlogs Hamburg

door: Gea Smits 2 likes

De roman Tijd om opnieuw te beginnen vormt het tweede deel van de trilogie, waarin vier vrouwen in Hamburg centraal staan. Het eerste deel Dochters van een nieuwe tijd besloeg de periode van 1919 tot 1948. De hoofdpersonen waren nauwelijks twintig toen het verhaal begon. Het waren de jaren waarin...

Reacties op: Tijd om opnieuw te beginnen