Dochters van een nieuwe tijd

Rank 213 Gelezen 111 Aan het lezen 10 Wil ik lezen 291 Favoriet 1 Recensies 22
Literatuur & Romans Artikelen 4 Spots 2   Topics 0
Hamburg, 1919. De Eerste Wereldoorlog is eindelijk voorbij. Vier jonge vrouwen, Henny, Käthe, Lina en Ida, verschillen in karakter en afkomst, maar hopen allemaal op een nieuwe tijd. Samen zien ze de wereld transformeren: van de wederopbouw van Duitsland na een tragische nederlaag in de oorlog en de opkomst en ondergang van de Weimarrepubliek, tot de verschrikkingen van de naziheerschappij. De vier gaan hun eigen weg, maar er is iets wat hen verbindt: hun vriendschap.
Dochters van een nieuwe tijd dompelt je onder in de wereld van luxueuze danszalen, vermout, cocktails, opiumkelders en Chinese restaurants, totdat langzaam, maar onverbiddelijk, het einde van de vrijheid nadert door de opkomst van de nazi’s.

Olga Groenewoud
Signatuur
03 juni 2020
15 juli 2020

Gea Smits Hebban Recensent

In vogelvlucht

door: Gea Smits 1 like

Carmen Korn (1952) is een Duitse schrijfster en journaliste, die na haar jeugd naar Hamburg verhuisde. Ze werkte aanvankelijk voor verschillende Duitse tijdschriften en schrijft sinds 1989 boeken en korte verhalen. Ze heeft inmiddels een groot en breed oeuvre opgebouwd, van misdaadromans en...

Reacties op: Dochters van een nieuwe tijd